środa, 10 lipca 2013

Szpitalny must have czyli co zabrać ze sobą na tę wyjątkową podróż

Nie wiem jak u Was, ale u mnie ten dzień zbliża się WIELKIMI krokami. Zostało 15 dni do terminu czyli czuję się jak na cykającej bombie. Moja walizka już spakowana od dłuższego czasu, ale co i rusz upewniam się czy mam wszystko.
Zacznijmy od formalności czyli dokumenty i wyniki badań, które trzeba mieć ze sobą:
  1. Dokumenty:
    1. dowód osobisty
    2. dowód poświadczający aktualne ubezpieczenie zdrowotne
    3. karta przebiegu ciąży
    4. numer NIP pracodawcy lub własny w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej
  2. Wyniki badań:
    1. grupa krwi i czynnik Rh (oryginał)à przy ujemnym Rh (Rh-) - badanie na obecność przeciwciał anty Rh
    2. badanie krwi na nosicielstwo antygenu wirusa żółtaczki zakaźnej wykonane po 32 tygodniu 
    3. badaniem przesiewowym na obecność paciorkowców, nie starsze niż 3 miesiące wykonane po 32 tygodniu 
    4. badanie w kierunku kiły z 1 i 3 trymestru
    5. wyniki USG (we wczesnej ciąży oraz ostatniego badania)
    6. ostatnia morfologia i badanie moczu 
  3. Na czas porodu:
    1. ubranie dla Mamy (duży t-shirt lub koszula)
    2. spinki, gumki do włosów, opaska
    3. dwa ręczniki (gdyby Mama chciała korzystać z wanny lub prysznica w pierwszej fazie)- ja kupiłam sportowe ręczniki w decathlonie, bo można je złożyć do wielkości 3 paczek chusteczek
    4. wygodne ubranie dla Taty
    5. jednorazowe pieluchy w kształcie podpasek- ja mam firmy Absorgyn
    6. woda w sprayu do odświeżania buzi- ja mam Avene, ale polecam też wodę termalną La Roche-Posay z mojej ulubionej apteki internetowej
    7. Pomadka do ust- będą wysychać w trakcie intensywnego oddychania. Ja zaopatrzyłam się w pomadkę Burt's Bees
    8. dla chętnych: aparat, odtwarzacz mp3, dwie piłki tenisowe (do masażu przez osobę towarzyszącą)
    9. jedzenie i picie na czas porodu- dobrze zapytać jakie zwyczaje panują w Twoim szpitalu
  4. Pobyt w szpitalu:
    1. 2 koszule do karmienia- ja kupiłam na allegro podobne do tych
    2. 2 biustonosze do karmienia
    3. wkładki laktacyjne
    4. majtki jednorazowe- ja wybrałam Canpol
    5. szlafrok i klapki pod prysznic
    6. skarpetki
    7. kapcie
    8. przybory toaletowe, kosmetyki
    9. podkłady higieniczne, np. seni 90cmx60cm
    10. 20 sztuk jednorazowych pieluch w kształcie podpasek
    11. dużo wody do picia
    12. poduszeczka do karmienia
  5. Dla Maluszka:
    1. pieluszki jednorazowe w najmniejszym rozmiarze
    2. pieluszki tetrowe/flanelowe, np. do wytarcia po kąpieli
    3. 2 bawełnianie czapeczki
    4. rękawiczki niedrapki
    5. skarpetki
    6. 3 pajacyki- najlepiej rozpinane w kroku lub śpiochy z kaftanikami
    7. kocyk lub rożek
    8. 3 bodziaki
  6. Na wyjście ze szpitala: 
    1. ubranie dla Mamy w rozmiarze z ok.6 miesiąca ciąży
    2. ubranko dla Maluszka- przyszykuj 2 zestawy w zależności od pogody
    3. fotelik samochodowy!!! Bezpieczeństwo Twojego dziecka jest Twoim priorytetem.
Warto zabrać ze sobą plan porodu. Z mojego szpitala wygląda on tak.

Jak Wy, drogie Mamy szykujecie się na ten dzień?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz